torsdag den 15. marts 2018

Læringsteoretisk problem



I vores praksis oplever vi ofte, at vores elever har svært ved at koble teorien og de praktiske øvelser i værkstedet. Nedenstående eksempel fra en undervisningssituation, tydeliggør denne problemstilling.  Eleverne får til opgave at udskifte toppakning og udmåle/justere en 4-takts motor. Efter endt teoretisk oplæg i klassen går vi til de praktiske øvelser i værkstedet. Det er her, vi oplever, at eleverne mangler forståelse for den praktiske opgave og fagets sprog. Vi er derfor interesseret i, hvordan vi skaber transfer mellem teori og praksis i undervisningen.

Vi undrer os over elevernes manglende udbytte af undervisningen vedrørende den teori, der indledningsvis foregår i klassen inden de praktiske øvelser, der skal foregå i værkstedet.

Hvordan tilrettelægger vi undervisningen, således der skabes transfer mellem teori og praksis?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

https://motor-blokken.blogspot.dk/